Važiavimo dviračiu privalumai

Važiavimo dviračiu privalumai

Artėjant pavasariui, dviračiai prisimenami kaip transporto priemonė, galinti padėti greičiau pasiekti darbą, norimas vietas. Į gatves pasipila dviratininkai, kurie kartais atrodo tik trukdo pėstiesiems ir automobiliams. Stebint tokį jų kiekį, nejučia kyla klausimas: kokie gi važiavimo dviračiu privalumai, kad tų dviratininkų tik daugėja?

Teigiama įtaka fizinei sveikatai

Važiavimas dviračiu, net jei minama itin lėtai, vis tiek sukuria aktyvumą, kuris yra skatinamas įvairaus amžiaus žmonėms. Net asmenims, kurie negali intensyviai sportuoti, patariama tiesiog vaikščioti arba daugiau važiuoti dviračiu, nes tai turi teigiamų poveikių įvairioms raumenų grupėms, kraujotakai, imunitetui. Norėdami sužinoti daugiau priežasčių, kodėl verta važiuoti dviračiais, apsilankėme www.bikko.lt.

  • Jei norite sumažinti širdies ligų riziką per pusę, kas savaitę užtektų nuvažiuoti 32 km. Tai gali būti dviejų valandų pasivažinėjimas, arba kiekvieną dieną galite važiuoti apie 4,6 km. Tinkamai parinkti dviračiai padėtų šį atstumą nuvažiuoti greičiau ir lengviau.
  • Važinėdamiesi lauke gausite daugiau vitamino D, kuris itin svarbus organizmui.
  • Galėsite numesti svorio ir pasiruošti vasaros sezonui. Jei norite maksimizuoti svorio metimą ir raumenų ryškinimą, patariama važiavimo metu keisti intensyvumą. Tai reiškia, kad kelias minutes važiuokite itin greitai, o po to – atsipalaidavę.
  • Važiuojant dviračiu pagerėja kvėpavimas, kas padeda išvalyti plaučius.
  • Aktyvumas užtikrina ir geresnį miegą, todėl asmenims, turintiems nemigą, patartina padidinti savo aktyvumą.

Teigiama įtaka psichinei būsenai

Mokslininkai jau gana seniai įrodė, kad nuolatinis aktyvumas ne tik padeda asmens organizmui stiprinti imunitetą, bet ir pagerina nuotaiką, pasitikėjimą savimi. Po treniruotės arba aukšto aktyvumo, smegenys siunčia teigiamus signalus, kurie priverčia pamiršti net skaudančius raumenis: būtent todėl asmenims, dažnai jaučiantiems nerimą, patariama padidinti aktyvumą.

Dviračiai – priemonė socializuotis. Galite kartu su draugais pasiėmę dviračius aplankyti įvairias miesto vietas, susiplanuoti keliones. Bendravimas su kitais asmenimis padeda psichinei sveikatai, nes sumažina stresą, gali padėti kovojant su depresija.

Dar vienas privalumas yra padidėjęs deguonies kiekis važiuojant dviračiu. Jis yra itin reikalingas nuolat aktyviai dirbančioms smegenims. Jis ne tik padeda susikaupti, bet ir gerina atmintį, todėl dviračiu rekomenduojama važiuoti studijuojantiems, protinį darbą dirbantiems asmenims.

Kiti privalumai

Važiuodami dviračiu, galėsite ne tik išvengti automobilių spūsčių, bet ir sutaupyti pinigus, išleidžiamus degalams ar viešojo transporto bilietams. Rečiau naudodami automobilį taip pat galėsite jį išsaugoti nuo per greito nusidėvėjimo.

Dauguma teigiamos dviračių įtakos gali būti jaučiama ir važiuojant stacionariu treniruokliu. Tačiau jei norite kuo daugiau padėti savo sveikatai, tuomet patartina važinėtis lauke, bent 4 – 5 kartus per savaitę. Jei įmanoma, pravartu tai daryti su draugais.