Sporto klaidos: ko vengti?

Sporto klaidos: ko vengti?

Daugelis mūsų sportuojame, ir tai yra labai sveikintina. Visgi vien nukeliauti į užsiėmimus ar sporto salę neužtenka. Labai dažnai koją rezultatams pakiša ne tingumas, nereguliarus sportas, o visai kitos klaidos. Nevartojami vitaminai raumenims, per didelis krūvis, netinkama apranga – tai ir dar daugiau aptarsime šiame straipsnyje.

 

Keisti, tačiau reikšmingi dalykai

 

Neretai sporto rezultatus gali nulemti, atrodytų, su jais net nelabai susiję dalykai. Vienas tokių yra apranga. Regis, tereikia gana laisvos aprangos. Tačiau iš tiesų įtakos turi viskas – ir drabužių dydis, ir gamybos medžiaga, ir modelis.

 

Tinkama apranga leidžia kūnui kvėpuoti, o tai itin svarbu – juk prakaitas turi pasišalinti ir nekelti diskomforto. Be to, specialūs drabužiai greitai išdžiūva. Jie visiškai nevaržo judesių, o kai kuriais atvejais net padeda, pavyzdžiui, dviratininkams skirta apranga sumažina oro pasipriešinimą.

 

Netinkama mityba

 

Kartais sportuojant krintama į kraštutinumus. Šiuo atveju specialūs vitaminai raumenims yra daugiau nei pageidautinas dalykas. Ypač, jei kažko atsisakote – pavyzdžiui, mėsos ar pieno produktų. Specialūs baltymai, gaineriai, vitaminai padeda raumenims atsistatyti po krūvio ir sėkmingai augti. Jie svarbūs ne tik norintiems padidinti raumenų masę – papildų reikia absoliučiai visiems, norintiems gerų rezultatų.

 

Nereikėtų manyti, kad sportuojant reikia badauti. Atvirkščiai – tereikia gerai parinkto, kokybiško maisto. Jame turi būti įvairiausių mikroelementų, maistinių medžiagų, skaidulų. Kitu atveju reikės sportuoti ilgiau, ir neaišku, ar lydės sėkmė. Valgyti geriausia po nedaug, bet dažnai, susilaikant nuo tuščių angliavandenių.

 

Per didelis krūvis

 

Nemaža dalis žmonių mano, kad kuo didesnis krūvis bus, tuo geresni bus rezultatai. Deja, yra visai ne taip. Kaip ir gerai parinkti vitaminai raumenims, taip ir gerai parinktas krūvis – būtinas. Reikia atsižvelgti ne tik į svarmenų svorį, dydį. Labai svarbu įvertinti, kaip dažnai sportuojate, kiek laiko praleidžiate atlikdami pratimus.

 

Stebėkite kiekvieną savo tobulėjimo proceso aspektą. Labai svarbu viską daryti kryptinai ir apgalvotai. Nuo aprangos, skysčių kiekio, maisto kokybės iki paties krūvio – viskas gali vesti arba pirmyn, arba atgal. Tad neskubėkite, pasidomėkite tuo ką darote ir galėsite džiaugtis puikiais pasiekimais.