Kaip padėti darbuotojui dirbti geriau?

Kaip padėti darbuotojui dirbti geriau?

Darbuotojo sėkmė priklauso nuo daugelio aplinkybių. Tai lemia ne tik jo paties kompetencija, bet ir darbo erdvė, vadovai, komanda (kolegos). Tad norint, kad darbuotojas dirbtų geriau, pasiektų aukštesnius rezultatus, reikėtų pasirūpinti skirtingais aspektais. Nuo dokumentų valdymo sistemos iki paprasčiausių apklausų: teigiamos įtakos gali turėti įvairūs sprendimai.

Pirmiausia – pokalbis

Nevenkite pokalbio su darbuotoju, net jei jis intravertas. Tikrai galite rasti būdų jam prakalbinti. Jei į komandą priėmėte gabų žmogų, pasirūpinkite, kad jis būtų išgirstas. Organizuokite reguliarius pokalbius (pavyzdžiui, kas 3 mėnesius), kurių metu aptarkite, kaip darbuotojui sekasi, ką jis norėtų keisti, kokius savo darbo ir kompetencijos trūkumus pats pastebi. Patikėkite, tai – paprasčiausias, bet, ko gero, pats efektyviausias būdas norint sužinoti, kaip padėti darbuotojui.

Pasirūpinkite sklandžia integracija

Jei komandos narys yra visiškai naujas, jis gali dirbti prasčiau vien todėl, kad nežino ar dar nespėjo įsisąmoninti vidinės tvarkos taisyklių. Jei tokių visai neturite, pats laikas jas susikurti ir pasirūpinti, kad taisykles žinotų visi: tiek nauji darbuotojai, tiek senbuviai.

Jei neturite komunikacijai pritaikytos dokumentų valdymo sistemos, galite suktis gana nepatogiai: taisykles ir įvairias nuostatas, rekomendacijas platinti el. paštu ar kabinti gerai matomoje vietoje biure. Visgi nereikėtų atmesti šio amžiaus technologinių galimybių. Jei darbuotojas ras reikiamos medžiagos, pavyzdžiui, kaip rengti ataskaitas, kaip formatuoti komercinį pasiūlymą, jis galės dirbti gerokai efektyviau ir greičiau. Tokiu atveju išvengsite nereikalingo laiko gaišimo, kitų darbuotojų apkrovos.

Nebijokite mokymų

Kartais geriausias būdas žinioms gauti ar įgūdžiams patobulinti – išsamūs, patikimi mokymai. Daugelis įmonių bijo tokio sprendimo, nes mano, kad turi pakankamai kompetentingų žmonių viduje, kurie gali apmokyti kitus. Be to, mokymai kainuoja. Visgi reikėtų kritiškai įvertinti situaciją: jei žmogus turi žinių, tai nebūtinai reiškia, jog jis gali jas tinkamai perteikti kitiems. Iš dalies dėl to ir vertingos dokumentų valdymo sistemos: jos leidžia atsisakyti žmogiškojo faktoriaus.

Svarbu ir tai, kad investicija į žinias, naujus įgūdžius visuomet atsiperka – tik reikia apgalvoti, kokią mokymo įmonę, specialistus renkatės. Rekomendacijų galite gauti iš esamų darbuotojų arba verslo partnerių. Taip pat pasidomėkite atsiliepimais internete.

Tai – keli visiškai paprasti, tačiau nepagrįstai nuvertinti patarimai. Neabejotinai rasite efektyvių sprendimų tiesiog atidžiau įvertinę situaciją, pasikalbėję su darbuotoju. Tad drąsiai imkitės veiksmų: juk iš tiesų padėti nesunku, tereikia trupučio ryžto.